Image

Οδηγός SEO για να αυξήσετε τους επισκέπτες της ιστοσελίδα σας

Όταν μιλάμε για βελτιστοποίήση ιστοσελίδων ή βελτιστοποίήση της παρουσίας μας στις μηχανές αναζήτησης με απλά λόγια αναφερόμαστε στο πως οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης όπως η Google φτάνουν στο ψηφιακό μας αποτύπωμα και μας προβάλουν στις αναζητήσεις των υποψήφιων πελατών μας βάση της οργανικής αναζήτησης ( δηλαδή χωρίς να έχουμε πληρώσει για προβολή ).

Σε αυτόν τον οδηγό σας παρουσιάζουμε τα κυριότερα στοιχεία που πρέπει να προσέξετε αναπτύσσοντας το SEO της ιστοσελίδα σας. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι παρακάτω αναφερόμαστε σε πιο γενικές οδηγίες SEO καθώς ανάλογα με την εκάστοτε περίπτωση και τους επιθυμητούς στόχους εφαρμόζονται σε βάθος ειδικές πρακτικές. 

Δυναμικός Σχεδιασμός

Το πιο σημαντικό στην νέα εποχή του SEO δεν είναι άλλο από τον Δυναμικό Σχεδιασμό (Responsive Design) της ιστοσελίδας μας. Με την εξέλιξη της χρήση των κινητών τηλεφώνων οι ιστοσελίδες θα πρέπει να είναι κατασκευασμένες για να προβάλλονται σωστά σε διαφορετικούς τύπους οθόνης  (υπολογιστές - κινητά - tablet).

Ο κυριότερος λόγος είναι ότι η ιστοσελίδα γίνεται γρηγορότερη και ευκολότερα προσβάσιμη, με αποτέλεσμα οι μηχανές αναζήτησης να την αξιολογούν υψηλότερα. Αποτελεί από τις βασικές οδηγίες που δίνει η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης, η Google για να καταταχτούμε πιο πάνω στις αναζητήσεις της.


Σε πολλά Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου όπως το Joomla και το Wordpress, συναντάμε πολλά έτοιμα εικαστικά τα οποία προσαρμόζονται αυτόματα σε κάθε τύπο οθόνης. Παρόλα αυτά κατασκευάζοντας την σελίδα μας θα πρέπει να ελέγχουμε ώστε η κάθε σελίδα να προσαρμόζεται σωστά σε κάθε οθόνη και οι επιμέρους λειτουργίες της να δουλεύουν κανονικά.

Responsive design for SEO

Λέξεις και Φράσεις κλειδιά

Όταν μιλάμε για  Λέξεις (Keywords) και Φράσεις (Phrases) κλειδιά στο SEO αναφερόμαστε σε λέξεις και φράσεις τις οποίες θα χρησιμοποιήσουν οι χρήστες του διαδικτύου για να βρουν αυτό που ψάχνουν.

Για παράδειγμα αν ψάχνω για κλιματιστικό θα πληκτρολογήσω στη Google "κλιματιστικά", επομένως κάποια ιστοσελίδα που πουλάει κλιματιστικά θα πρέπει να συμπεριλάβει την λέξη κλειδί "κλιματιστικά" στις σελίδες της.

Αν πάλι ψάχνω για κλιματιστικό με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, για παράδειγμα θέλω να δω τα κλιμαστικά με 9000 btu, θα πληκτρολογήσω την φράση κλειδί "κλιματιστικά 9000 btu"

Keywords for SEO

Κάθε σελίδα της ιστοσελίδας μας στον HTML κώδικα της περιέχει ένα ειδικό κομμάτι κώδικα όπου παρουσιάζονται τα keywords της. Επιλέγοντας σωστά τις λέξεις και φράσεις κλειδιά έχουμε μεγαλύτερες πιθανότητες να προβληθούμε σε αυτούς που θα τις πληκτρολογήσουν.

Οι Λέξεις και Φράσεις κλειδιά πέρα από τον κώδικα HTML χρησιμοποιούνται σε όλο το εύρος της ιστοσελίδας μας όπως θα δούμε και παρακάτω. Κάθε λέξη και φράση κλειδί έχει διαφορετική βαρύτητα στην ιστοσελίδα μας. Η βαρύτητα τους εξαρτάται από το πόσοι ανταγωνιστές μας την χρησιμοποιούν.

Οι γενικές οδηγίες προτείνουν κάθε σελίδα να επικεντρώνεται σε μία έως τρεις λέξεις κλειδιά και αντίστοιχα φράσεις κλειδιά. Όσο για το πόσες λέξεις και φράσεις κλειδιά πρέπει να συμπεριλάβουμε στην σελίδα μας θα παρατηρήσετε ότι μπορείτε να βάλετε όσες θέλετε, παρόλα αυτά οι βέλτιστες πρακτικές συνιστούν μέχρι δέκα σε σύνολο για κάθε σελίδα και οι πιο ελαστικοί έως είκοσι.

Υπάρχουν πολλά εργαλεία στο διαδίκτυο που μπορούν να μας βοηθήσουν στο να ερευνήσουμε ποιες λέξεις κλειδιά πρέπει να χρησιμοποιήσουμε όπως το keyword Search Tool της Google.

Διεύθυνση URL

Χτίζοντας το SEO μας είναι πολύ σημαντικό να δώσουμε την πρέπουσα βαρύτητα στα URL της ιστοσελίδας μας. Τα URL(Uniform Resource Locator) αποτελούν την μορφή της διεύθυνσης που εμφανίζεται στον περιηγητή μας.

Για παράδειγμα η διεύθυνση αυτής της σελίδας είναι "https://search-engine-optimization.gr/odegos-seo". Ο γερανός της εικόνας μας δείχνει που ακριβώς εντοπίζουμε τα URL.

Τα URL στην ιστοσελίδα μας πρέπει να είναι όσο μικρότερα γίνεται και να υποδεικνύουν στοχευμένα το περιεχόμενο της.

Ο κυριότερος λόγος είναι πως η διεύθυνση της σελίδας είναι ευκολότερο να αναδημοσιευθεί από τους χρήστες και βλέποντας την διεύθυνση μπορούν άμεσα να καταλάβουν το περιεχόμενο της και να πατήσουν κλικ για να την ανοίξουν.

Keywords for SEO

Όπως και σε όλη την σελίδα μας είναι σημαντικό να συμπεριλαμβάνουμε στα URL της σελίδας τις λέξεις κλειδιά με την μεγαλύτερη βαρύτητα.

Τίτλοι και Περιγραφές Σελίδας

Οι Τίτλοι(Titles) σελίδας ή Ετικέτες(tags) σελίδας παρουσιάζονται στην καρτέλα του περιηγητή (browser) που χρησιμοποιούμε.

Για παράδειγμα ο τίτλος αυτής της σελίδας στην καρτέλα του Google Chrome είναι "Οδηγός SEO - Search-engine-optimization.gr". Ο τίτλος αυτός είναι ο σημαντικότερος τίτλος για την κάθε σελίδα καθώς είναι ο τίτλος που εμφανίζεται στις αναζητήσεις και αποτελεί τον πρώτο τίτλο που βλέπουν οι μηχανές αναζήτησης για να προσδιορίσουν το περιεχόμενο της.

Αν δούμε τον Τίτλο σελίδας από πλευράς HTML κώδικα θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτελεί τον τίτλο H1, δηλαδή τον τίτλο με την μεγαλύτερη βαρύτητα. Φυσικά μπορούμε να ορίσουμε και μέσα στην σελίδα μας H1 τίτλο.

Από τις προτεινόμενες πρακτικές είναι ο Τίτλος Σελίδας που εμφανίζεται στην Ετικέτα του browser που χρησιμοποιούμε να μη ξεπερνά τους 50 χαρακτήρες, να χρησιμοποιούνται οι λέξεις κλειδιά με την μεγαλύτερη βαρύτητα και να χρησιμοποιείται σαν κατάληξη το όνομα της ιστοσελίδας μας.

Αν επιλέξουμε να ορίσουμε H1 τίτλο μέσα στην σελίδα θα πρέπει να είναι όσο μεγαλύτερος γίνεται και να χρησιμοποιούνται σε αυτόν οι σημαντικότερες φράσεις και λέξεις κλειδιά.

Οι Περιγραφές Σελίδας(Meta Descriptions) αποτελούν μικρά κομμάτια κειμένου τα οποία περιγράφουν το περιεχόμενο της κάθε σελίδας. Η περιγραφή αυτή εμφανίζεται κάτω από τον τίτλο στις μηχανές αναζήτησης όταν εμφανίζεται η σελίδα μας.
Responsive design for SEO
Αντίστοιχα με τα παραπάνω μέσα στις Περιγραφές Σελίδας πρέπει να συμπεριλάβουμε τις σημαντικότερες λέξεις και φράσεις κλειδιά για να αυξήσουμε τις πιθανότητες να προβληθούμε στις αντίστοιχες αναζητήσεις.

Οι Περιγραφές Σελίδας θα πρέπει να έχουν σύνολο 150 χαρακτήρες μαζί με τα κενά και να περιγράφουν στοχευμένα το περιεχόμενο της.

Σκεφτείτε ότι το πρώτο πράγμα που συναντάνε οι χρήστες όταν εμφανίζεται η σελίδα σας σε κάποια αναζήτηση είναι ο Τίτλο Σελίδας και η Περιγραφή Σελίδας, οπότε θα μπορούσαμε να τις χαρακτηρίσουμε την βιτρίνα της επιχείρησης σας στις μηχανές αναζήτησης.

Ενημερωτικό περιεχόμενο

Οποιαδήποτε ιστοσελίδα θέλει να κάνει την διαφορά έναντι των ανταγωνιστών της θα πρέπει να διαθέτει Ενημερωτικό Περιεχόμενο(SEO Content) για το αντικείμενο της. Ιδανικά ένα ιστολόγιο(Blog) με άρθρα σχετικά με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της.

Οι μηχανές αναζήτησης διαβάζουν τους τίτλους και τις λέξεις που χρησιμοποιούμε στο Ενημερωτικό Περιεχόμενο και όσο πιο σχετικοί ήμαστε στο αντικείμενο μας αυτές μας κατατάσσουν ως αυθεντίες σε αυτό.

Τα στοιχεία του Ενημερωτικού Περιεχομένου που βοηθούν στην κατάταξη της σελίδας μας υψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης είναι τα εξής:

  1. Άρθρα Ιστολογίου (Blog Posts)
  2. Βίντεο
  3. Λίστες
  4. Εγχειρίδια Χρήσης (Tutorials)
  5. Ενημερωτικά Γραφικά (Infographics)

Είναι περιττό να αναφέρουμε πως οι λέξεις και φράσεις κλειδιά που χρησιμοποιούμε στο Ενημερωτικό Περιεχόμενο θα πρέπει να είναι προσεκτικά επιλεγμένες ανάλογα με τους στόχους μας.

Keywords for SEO
Keywords for SEO

Απόδοση Ιστοσελίδας

Όσο καλύτερη η απόδοση της ιστοσελίδας τόσο υψηλότερα θα μας κατατάξουν οι μηχανές αναζήτησης και αυτό οφείλεται φυσικά στην λειτουργικότητα της.

Μία σελίδα που φορτώνει γρήγορα και δουλεύουν σωστά όλα τα επιμέρους στοιχεία της είναι πιο φιλική προς τον χρήστη επομένως οι μηχανές αναζήτησης την αξιολογούν καλύτερα.

Η Απόδοση Σελίδας κατηγοριοποιείται στο Τεχνικό SEO και συνήθως χρειαζόμαστε κάποιον επαγγελματία για να λύσουμε τα περισσότερα προβλήματα. Βέβαια καλό θα είναι χτίζοντας την ιστοσελίδα μας να έχουμε εκ των προτέρων στο νου μας τις γενικές οδηγίες για Απόδοση.

Υπάρχουν εργαλεία όπως το GTmetrix και το Page speed insights της Google με τα οποία μπορούμε να ελέγξουμε την απόδοση της ιστοσελίδας σε κινητά και υπολογιστές. Αν βάλουμε το URL της σελίδας σε κάποιο από αυτά θα μπορέσουμε να δούμε ποια είναι αυτά τα στοιχεία που εμποδίζουν την σωστή απόδοση της και να τα βελτιώσουμε. Η Απόδοση της σελίδας μας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως η ταχύτητα του Server, τα μεγέθη σε εικόνες και βίντεο που χρησιμοποιούμε και πολλά άλλα.

Εικόνες ιστοσελίδας

Παίζουν ρόλο οι Εικόνες της ιστοσελίδας στο SEO; Η απάντηση είναι ναι, παίζουν ρόλο στο κομμάτι της οργανικής αναζήτησης και της απόδοσης της ιστοσελίδας. Η κάθε εικόνα που βάζω στην ιστοσελίδα μου αποτελείται από κάποια χαρακτηριστικά τα οποία είναι σημαντικά για το SEO της.
Responsive design for SEO
Το μέγεθος της εικόνας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει σε φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης τα 300kb. Ο τύπος αρχείου της εικόνας θα πρέπει να είναι Jpg, PNG ή ιδανικά το νέο είδος αρχείου που προτιμάει η Google το Webp.
Μία καλή πρακτική είναι οι φωτογραφίες πριν ανέβουν στην ιστοσελίδα μας να έχουν τροποποιηθεί ώστε να έχουν το ιδανικό μέγεθος και τύπο αρχείου που χρειάζεται και είναι μην είναι χωρίς λόγο πολύ μεγάλες.

Επίσης πολύ σημαντικό για το SEO είναι να προσδιορίζουμε μέσα στον κώδικα τις διαστάσεις της Εικόνας μας γιατί έτσι δίνουμε την πληροφορία του μεγέθους απευθείας στην μηχανή αναζήτησης και δεν χρειάζεται να τρέξει αλγόριθμους για να διαπιστώσει μόνη της το μέγεθος τους, ως αποτέλεσμα η σελίδα μας φορτώνει γρηγορότερα και έχει καλύτερη απόδοση. 

Επιπλέον οι εικόνες βοηθούν στην οργανική αναζήτηση. Μπορούμε χρησιμοποιώντας λέξεις κλειδιά στις εικόνες να ενημερώσουμε την μηχανή αναζήτησης για το περιεχόμενο τους. Τα στοιχεία στα οποία είναι καλό να χρησιμοποιήσουμε τις λέξεις κλειδιά για να επωφεληθούμε από την οργανική αναζήτηση είναι τα εξής:

  1. Όνομα εικόνας
  2. Τίτλος εικόνας
  3. Ενναλακτικό κείμενο εικόνας (Alt text)
  4. Περιγραφή εικόνας

Search engine Optimization

Είστε έτοιμοι να συνεργαστούμε;