Τι είναι το On Page SEO ή On Site SEO;

Τι είναι το On Page SEO ή On Site SEO;

Όταν μιλάμε για ON Page SEO ή ON Site SEO αναφερόμαστε σε όλες τις ρυθμίσεις που μπορούμε να κάνουμε στο περιεχόμενο και τον κώδικα της ιστοσελίδας μας για να πετύχουμε υψηλότερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. 

Πάμε να δούμε παρακάτω σε ποιες παραμετροποιήσεις αναφερόμαστε για την βελτίωση του ON Page SEO της ιστοσελίδας μας.

Τα κυριότερα στοιχεία που πρέπει να προσέξουμε

  • Τίτλοι σελίδας
  • Εσωτερικά links
  • Meta Descriptions
  • Meta Keywords
  • Βελτιστοποίηση URL
  • Εικόνες
  • Κείμενα

 

Το ON Page SEO βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να αναλύσουν την ιστοσελίδα μας και το περιεχόμενο μας, ώστε να μπορεί να αναγνωρίσει ότι διαθέτουμε την απάντηση στο ερώτημα-αίτημα ενός χρήστη.

Για παράδειγμα αν δημιουργήσω μία σελίδα με τίτλο Σελίδας “Συνταγή για μουσακά ” όταν κάποιος χρήστης αναζητήσει στο διαδίκτυο συνταγή για μουσακά έχω μεγαλύτερες πιθανότητες να του εμφανίσει την σελίδα μου.

Αν πούμε να το εμβαθύνουμε λίγο το παραπάνω παράδειγμα θα μπορούσα να δημιουργήσω μία σελίδα με τίτλο “Συνταγή για μουσακά ελαφρύ” έτσι θα έδινα επιπλέον πληροφορίες για την συνταγή μου και όταν αντίστοιχα κάποιος με υψηλή χοληστερίνη θα αναζητούσε συνταγές για ελαφρύ μουσακά θα είχα μεγαλύτερες πιθανότητες να εμφανιστώ στις αναζητήσεις του.

 

Πάμε να δούμε αναλυτικά πως θα μπoρούσαμε να βελτιστοποιήσουμε στα στοιχεία για το ON Page SEO

Τίτλοι σελίδας

Οι τίτλοι σελίδας αποτελούν τον πιο σημαντικό τίτλο της σελίδας μας και θα πρέπει να περιέχουν συνοπτικά και στοχευμένα το περιεχόμενο της. Σκεφτείτε ότι ο τίτλος σελίδας που εμφανίζεται στην καρτέλα του Browser που χρησιμοποιούμε είναι και ο τίτλος που εμφανίζεται στην μηχανή αναζήτησης όταν εμφανίζόμαστε σε κάποια αναζήτηση. Όσο καλύτερος είναι τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχουμε να πατήσουν κλικ οι χρήστες για να ανοίξουν και να δουν το περιεχόμενο.


Εσωτερικά links

Δημιουργώντας εσωτερικά Links στην ιστοσελίδα μας δίνουμε οδηγίες στις μηχανές αναζήτησης για το ότι έχουμε αναπτύξει περεταίρω λέξεις κλειδιά που εντοπίζουν στο περιεχόμενο μας. Για παράδειγμα αν έχουμε γράψει ένα άρθρο για μία ποικιλία Τριαντάφυλλα και μέσα στο κείμενο μας γράφουμε για τις συνθήκες περιβάλλοντος που μπορεί να αναπτυχθεί η συγκεκριμένη ποικιλία, συνδέοντας το κομμάτι του κειμένου με ένα άλλο άρθρο που αναλύει τα κριτήρια για τις συνθήκες περιβάλλοντος δίνουμε επιπλέον πληροφορίες στους αναγνώστες μας και οι μηχανές αναζήτησης μας το αναγνωρίζουν.


Meta Descriptions

Τα Meta Descriptions αποτελούν ετικέτες του html κώδικα τα οποία μπορούμε να επεξεργαστούμε συνήθως μέσα στα CMS (Wordpress, Joomla Κλπ) που χρησιμοποιούμε. Οι περιγραφές αυτές αποτελούν το κείμενο κάτω από τον τίτλο που εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης και όσο πιο στοχευμένο είναι ως προς το περιεχόμενο μας τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχουμε να πείσουμε τους χρήστες να το ανοίξουν. Για παράδειγμα αν έχουμε ένα eshop με ρούχα και έχουμε βάλει σε ένα κόκκινο φόρεμα την περιγραφή "Κόκκινο μίνι φόρεμα με 50% έκπτωση, προλάβετε τελευταία κομμάτια." δελεάζουμε τις υποψήφιες αγοράστριες οι οποίες ενδιαφέρονται να αγοράσουν ένα κόκκινο μίνι φόρεμα. Βέβαια οι τίτλοι είναι μεγαλύτεροι και μπορούν να συνταχθούν με επιπλέον πληροφορίες.


Meta Keywords

Τα Meta Keywords της σελίδας που δημιουργούμε δεν είναι ορατά κάπου, εξυπηρετούν καθαρά την μηχανή αναζήτησης και τον αλγόριθμο της και αποτελούν τις λέξεις που πιστεύουμε ότι θα χρησιμοποιήσουν οι χρήστες για να αναζητήσουν την σελίδα μας. Στα Meta Keywords μπορούμε να να βάλουμε είτε λέξεις κλειδιά είτε φράσεις κλειδιά που πιστεύουμε ότι θα αναζητήσουν οι χρήστες.


Βελτιστοποίηση URL

Τα URL της σελίδας μας πρέπει να είναι όσο πιο σύντομα και εύχρηστα γίνεται και να περιέχουν την βασικότερη λέξη κλειδί της σελίδας μας ή και τον τίτλο της. Έτσι αν κάποιος δει το URL της σελίδας χωρίς την περιγραφή και τον τίτλο της θα έχει καλύτερο περιεχόμενο στο που θα τον οδηγήσει αν το ανοίξει. Επίσης το link της σελίδας μας γίνεται πιο εύκολο να διαμοιραστεί σε άλλα κανάλια και στα social media.


Εικόνες

Όλες οι εικόνες που βάζουμε στην ιστοσελίδα μας διαθέτουν μία ετικέτα που εμφανίζεται στον HTML κώδικα τους το Alt text (alternative text). Πολλές φορές αν κάποιοι browser δεν είναι ενημερωμένοι και δεν μπορούν να προβάλουν τις εικόνες της ιστοσελίδας μας δείχνουν στην θέση τους το ALT text. Αυτήν την ετικέτα την χρησιμοποιούμε για να ενημερώσουμε την μηχανή αναζήτησης το περιεχόμενο της εικόνας μας. Παρόλο που προχωράμε σιγά σιγά στην εποχή της οπτικής αναζήτησης με την τεχνητή νοημοσύνη, το να συμπληρώνουμε σωστά το alt text με λέξεις κλειδιά μας βοηθά επιπλέον στο να βγούμε στις σωστές αναζητήσεις. 

Επιπλέον για τις εικόνες θα έχετε παρατηρήσει ότι ψάχνοντας μία λέξη κλειδί σε κάποια μηχανή αναζήτησης μπορείτε να επιλέξετε να σας εμφανίσει τις εικόνες σχετικές με την λέξη που αναζητήσατε. Οπότε καταλαβαίνουμε πως ακόμα και το όνομα αρχείου που δίνουμε στις εικόνες μας μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για να βελτιστοποιήσουμε την παρουσία μας.

 

Κείμενα

Έχοντας υπόψιν τα παραπάνω καταλαβαίνουμε πως γράφοντας τα κείμενα για την ιστοσελίδα μας πρέπει να φροντίζουμε να χρησιμοποιούμε τις λέξεις κλειδιά που θα υποδεικνύουν το περιεχόμενο μας όσο το δυνατόν καλύτερα. Επίσης στους τίτλους των κειμένων μας θα πρέπει να τους δίνουμε την ανάλογη βαρύτητα. Αν κάποιος ρίξει μια ματιά σε βασικές γνώσεις HTML κώδικα θα δει ότι σε έναν τίτλο μπορούμε να δώσουμε ετικέτα H1, H2, H3, H4, H5, H6 . 

Ο Η1 είναι ο πιο σημαντικός τίτλος μας και συνήθως είναι ισοδύναμος του τίτλου σελίδας. Ο H6 είναι ο λιγότερο σημαντικός και ούτος καθεξής.